United Kingdom. Prince Harry and Elton John are suing the Daily Mail publisher. Sport

the prince harry Y Elton John are among six public figures who have sued the publisher of the Daily Mail. They accuse the British tabloid of illegally obtaining information about them, their lawyers said Thursday.

the group has “They became aware of irrefutable and extremely distressing evidence that they had been victims […] serious violations of privacy” of Associated Newspapers Limited (ANL), the lawyers said.

Along with Prince Harry and Elton John are also the singer’s husband, David Furnish, the actresses Liz Hurley and Sadie Frost, as well as Doreen Lawrence, the mother of the young British man Stephen Lawrence, the victim of a racist murder in 1993. The latter also has initiated a judicial process against the group of the media tycoon Rupert Murdoch, which publishes in particular the tabloid The Sun.

Private detectives to intervene these personalities

According to the lawyers of the six plaintiffs, ANL would have hired private detectives to carry out wiretaps, in their car or at their home, on the six personalities.

They also claim that payments were made to police “having corrupt links with private detectives” to obtain information, that the medical data has been “obtained by deception” and that bank accounts and financial information have been accessed “by illicit means and manipulations”.

“We totally and unequivocally refute this ridiculous smear which appears to be nothing more than a planned and orchestrated attempt to entangle Mail headlines in the 30-year-old story wiretapping scandal.”ANL reacted.

Several illegal wiretapping scandals

The British tabloid press was rocked some ten years ago by various wiretapping scandals practiced since the early 2000s.

It was at the beginning of the case in 2005 listening to the voice messages of the collaborators of Princes William and Harry, but the excitement reached its peak in the summer of 2011 when the tabloid News of the World heard the voice message of a missing and finally found dead. schoolgirl, Milly Dowler.

The revelations had led to the closure of the Sunday tabloid debacle of media mogul Rupert Murdoch, who had paid two million pounds to Milly Dowler’s family in an amicable settlement.

While many personalities have sued the tabloids after being intercepted, this is the first time such lawsuits have been directed at the publisher of the Daily Mail.

Jamie Franklin

"Troublemaker. Typical travel fan. Food fanatic. Award-winning student. Organizer. Entrepreneur. Bacon specialist."

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *